Svensk-Etiopiska Föreningen

Swedish-Ethiopian Association

Svensk-Etiopiska föreningen är en opolitisk, religiöst obunden vänskapsförening som bildades i Stockholm 1952. De breda och djupa kontakterna mellan Sverige och Etiopien, som grundlades redan på 1950-talet, är basen och den gemensamma bakgrunden för föreningens medlemmar. Även etiopier bosatta i Sverige har tillfört föreningen ökad kunskap och förståelse för Etiopien, dess land och folk.

Årsmötet för verksamhetsåret 2019 genomfördes först i oktober 2020 mot normalt under våren. Årets pandemi har varit ett problem för föreningen eftersom det har varit svårt att arrangera fysiska möten.
Mötet genomfördes med ett fåtal medlemmar på plats i EthioStar, 15 stycken. Presentatörer var ambassadörsparet Torbjörn Petterson och Annika Janson som berättade om sin tid i Etiopien under titeln ”Tre fantastiska år i Etiopien”.
Ett antal medlemmar följde mötet via Internet. Föreningen sände mötet i sin helhet via ett par olika kanaler.
Mötet fungerade relativt bra trots ny teknik och ny form.

Protokoll för nedladdning

Vi finns på Facebook!

Nyheter om Etiopien

AllAfrica News: Ethiopia

29 juli 2021

All Africa, All the Time. AllAfrica News: Ethiopia
  • More Refugees From Ethiopia Stream Into Sudan
    [VOA] Khartoum -- Authorities in Sudan say at least 3,000 Ethiopian refugees fled into Sudan this week, after the war in Ethiopia's Tigray region spread to the neighboring Amhara region. VOA speaks to a refugee camp director and a political analyst about the significance of the influx in this report from Khartoum.
  • WHO - Millions of Tigrayans Without Basic Health Care
    [VOA] Geneva -- The World Health Organization warns that millions of people in conflict-ridden Tigray in northern Ethiopia lack access to basic health care and risk falling ill. The agency has been able to reach only a fraction of them.
  • Fed Attorney General File Charges Against Members of 'Tigray's Central Military Command'
    [Addis Standard] Addis Abeba -- The federal Attorney General charged Lieutenant General Tadesse Worede, General Gebre Tsadkan Gebre Tensae and 73 other people of attempting to overthrow the federal government via a coup in collaboration with Tigray People's Liberation Front (TPLF), a group designated terrorist by House of People's Representatives (HoPR).
  • Expansion - Kenya's Little Gears Up for Ethiopian Market
    [Capital FM] Nairobi -- Little, Kenya's leading super-app platform has finalized plans to expand services to the Ethiopian market within this month in a move aimed at stamping its authority in the continent.
  • Fed. Court Decides to Resume Witness Hearing Without Absentee Defendants in Jawar Mohamed's File
    [Addis Standard] Addis Abeba -- Following the refusal of the four defendants in Jawar Mohammed's file; Jawar Mohammed, Bekele Gerba, Hamza Adane and Dejene Tafa to appear in court for the third time, the Federal High Court Lideta Branch, First Constitutional and Anti-Terrorism Bench has decided to resume hearing to decide on the conduct of prosecutor's witness hearing in theor absence.
  • Official Says Hundreds of Civilians Killed By Afar Militia
    [Nation] Officials in Ethiopia's Somali region on Tuesday said hundreds of civilians were killed after militia forces from the neighbouring Afar region carried out attacks there.
  • Somali Regional Govt Blames Afar for Violence, Demands Swift Response From Federal Govt
    [Addis Standard] Addis Abeba -- Violence once again hit the border area between Afar and Somali regional states. Similar to previous incidents, contradicting narratives about the nature of clashes dominated the conversation over the weekend, with the Somali regional government accusing Afar Special Forces and a group it called 'Uguguma' for the violence and members of the Afar community dismissing the news as a propaganda.

Minnes & Högtidsgåvor

Stöd föreningens projekt #"Ett mål om dagen" med en minnes eller högtidsgåva.

Bilderna levereras på kraftigt papper i A4-format.
Klicka på bilden nedan för att se fler exempel eller göra en beställning

högtidsgåvaMHY Sida 1

Sök på sidan