Svensk-Etiopiska Föreningen

Swedish-Ethiopian Association

Svensk-Etiopiska föreningen är en opolitisk, religiöst obunden vänskapsförening som bildades i Stockholm 1952. De breda och djupa kontakterna mellan Sverige och Etiopien, som grundlades redan på 1950-talet, är basen och den gemensamma bakgrunden för föreningens medlemmar. Även etiopier bosatta i Sverige har tillfört föreningen ökad kunskap och förståelse för Etiopien, dess land och folk.

Årsmötet för verksamhetsåret 2019 genomfördes först i oktober 2020 mot normalt under våren. Årets pandemi har varit ett problem för föreningen eftersom det har varit svårt att arrangera fysiska möten.
Mötet genomfördes med ett fåtal medlemmar på plats i EthioStar, 15 stycken. Presentatörer var ambassadörsparet Torbjörn Petterson och Annika Janson som berättade om sin tid i Etiopien under titeln ”Tre fantastiska år i Etiopien”.
Ett antal medlemmar följde mötet via Internet. Föreningen sände mötet i sin helhet via ett par olika kanaler.
Mötet fungerade relativt bra trots ny teknik och ny form.

Protokoll för nedladdning

Vi finns på Facebook!

Nyheter om Etiopien

AllAfrica News: Ethiopia

16 januari 2022

All Africa, All the Time. AllAfrica News: Ethiopia
  • Ethiopia On Edge of Humanitarian Disaster, UN Agency Says
    [VOA] Geneva -- The World Food Program warns Ethiopia is on the edge of a humanitarian disaster as escalating fighting in the north is preventing the delivery of needed food from reaching millions of people in battle-scarred Tigray province.
  • Gondar Readies to Welcome Epiphany Guests
    [Ethiopian Herald] ADDIS ABABA - All the preparation has been finalized to colorfully mark the Ethiopian Epiphany (Timket) in Gondar city of the Amhara State with the great attendance of the Diaspora community, the Ministry of Tourism disclosed.
  • Young Entrepreneurs' Effort Is Promising to Tackle the Employment Challenge
    [Ethiopian Herald] Scholars agree that young entrepreneurs can be part of the solution to the national employment challenge if they get strong support and encouragement from the government and the general public. They also recommend that there are countless ways to set up young entrepreneurs for success.
  • Prefabricated Houses for Broadening Housing Option
    [Ethiopian Herald] Ethiopia is the second-most populous and the least urbanized nation in Africa. Nevertheless, the growth of urbanization, along with population growth, has been increasing at an alarming rate. Hence, the growing population and rapid rate of urbanization have placed ample pressure on housing, particularly amongst the lower-income people of the cities.
  • Ethiopia Wants WHO to Investigate Tedros Over Tigray Remarks
    [DW] Ethiopia's government has accused the head of the UN's health agency of interfering in its internal affairs. Separately, another UN body warned that the Tigray region is on "the edge of a major humanitarian disaster."
  • Ethiopia At Crossroads As Drone Attacks Worsen Tigray Crisis
    [DW] While drone attacks kill dozens of people in Ethiopia's northern Tigray region, Prime Minister Abiy Ahmed continues to push for national dialogue to end the conflict. Will his plan succeed?
  • Drought Hits More Woredas in East Showa, Hararghe Zones of Oromia Region
    [Addis Standard] Addis Abeba -- In the Oromia region where drought and worsening food crisis is ravaging several woredas mainly in Borana and East Bale zones, more reports of drought have been coming out of the arid areas in East Showa zone's Fentale woreda, West and East Hararghe zones in Eastern Oromia.

Minnes & Högtidsgåvor

Stöd föreningens projekt #"Ett mål om dagen" med en minnes eller högtidsgåva.

Bilderna levereras på kraftigt papper i A4-format.
Klicka på bilden nedan för att se fler exempel eller göra en beställning

högtidsgåvaMHY Sida 1

Sök på sidan