Svensk-Etiopiska Föreningen

Swedish-Ethiopian Association

Svensk-Etiopiska föreningen är en opolitisk, religiöst obunden vänskapsförening som bildades i Stockholm 1952. De breda och djupa kontakterna mellan Sverige och Etiopien, som grundlades redan på 1950-talet, är basen och den gemensamma bakgrunden för föreningens medlemmar. Även etiopier bosatta i Sverige har tillfört föreningen ökad kunskap och förståelse för Etiopien, dess land och folk.

Årsmötet för verksamhetsåret 2019 genomfördes först i oktober 2020 mot normalt under våren. Årets pandemi har varit ett problem för föreningen eftersom det har varit svårt att arrangera fysiska möten.
Mötet genomfördes med ett fåtal medlemmar på plats i EthioStar, 15 stycken. Presentatörer var ambassadörsparet Torbjörn Petterson och Annika Janson som berättade om sin tid i Etiopien under titeln ”Tre fantastiska år i Etiopien”.
Ett antal medlemmar följde mötet via Internet. Föreningen sände mötet i sin helhet via ett par olika kanaler.
Mötet fungerade relativt bra trots ny teknik och ny form.

Protokoll för nedladdning

Vi finns på Facebook!

Nyheter om Etiopien

AllAfrica News: Ethiopia

03 december 2021

All Africa, All the Time. AllAfrica News: Ethiopia
  • Ethiopia, Zambia Airlines Partner to Establish National Carrier
    [This Day] Ethiopia Airlines has announced that it has finalised preparations for the launch of Zambia's National Carrier in a joint venture with Industrial Development Corporation Limited (IDC).
  • Ethiopia Is Tearing Itself Apart - And Threatens the Horn of Africa
    [Chatham House] Alexander Rondos warns that the ongoing conflict spells turmoil for the Horn of Africa
  • Mass Atrocities in Ethiopia Expose the Limitations of Early Warning Tools
    [The Conversation Africa] Since conflict erupted in Tigray, northern Ethiopia, in November 2020, there have been widespread reports of atrocities in the region. Hundreds of massacres and attacks on civilians have been documented. Recently, the conflict has spread to other areas of the country. While all sides have been accused of atrocities, there is a clear difference in the scale of the atrocities committed by government-aligned forces against Tigrayan civilians.
  • 'Elders' Call for Stronger AU Role in Ethiopia Conflict
    [East African] Prominent former world leaders, commonly known as the 'Elders', want African leaders to take urgent leading role to help end the Ethiopian conflict.
  • Human Rights - Civilian Suffering in Tigray
    [Chatham House] Albab Tesfaye and Chaan Tutlam outline report findings
  • China Says Ethiopia Capable of Handling Tigray Conflict
    [East African] China says the Ethiopian government is capable of managing the conflict in Tigray, becoming one of few actors to oppose what Beijing says is foreign interference in the Horn country.
  • Renewed Sudan-Ethiopia Border Clashes
    [Radio Dabanga] El Fashaga -- Renewed border clashes between Sudanese army troops and Ethiopian forces in El Fashaga, east of the Atbara River, in El Gedaref continued on Wednesday. Sources indicate that the Sudanese Armed Forces (SAF) aims to regain control of the Shai Beit camp in El Fashaga El Soghra. It is reported that Shai Beit is among the last three Ethiopian camps in Sudan that the army is seeking to restore.

Minnes & Högtidsgåvor

Stöd föreningens projekt #"Ett mål om dagen" med en minnes eller högtidsgåva.

Bilderna levereras på kraftigt papper i A4-format.
Klicka på bilden nedan för att se fler exempel eller göra en beställning

högtidsgåvaMHY Sida 1

Sök på sidan